Audyty – jak rozpocząć optymalizację pod kątem SEO własnej witryny?
On 1 lipca, 2022 by RedaktorOptymalizacja pod kątem SEO to teraz “must have” każdego przedsiębiorstwa, również działającego lokalnie. Przed wdrożeniem strategii marketingowej, konieczne są wstępne audyty, które dają rozeznanie w obszarze możliwych modyfikacji witryny. Sprawdź, jakie działania Twoja firma powinna powziąć, aby uzyskać status lidera swojej branży.
Lokalne SEO
Możesz zastanawiać się, dlaczego w zasadzie potrzebujesz optymalizacji. Odpowiedzi jest kilka:
- Prawie połowa wyszukiwań z całej sieci dotyczy lokalnych firm i sklepów.
- 78% lokalnych zapytań prowadzi do zakupów offline.
- 1 na 3 klientów odwiedza stronę internetową, zanim wybierze się do sklepu.
- 86% użytkowników sieci korzysta z usługi map „najbliżej mnie”.
Pozycjonowanie firm – niezbędne wskazówki SEO
Audyty
Zanim rozpoczniesz realizację strategii marketingowej, powinieneś przeprowadzić audyty SEO. To proces oceny witryny pod kątem jej potencjalnych modyfikacji celem poprawy ekspozycji wśród innych, konkurencyjnych stron internetowych.
Klient
Najważniejsze pytanie brzmi: „Kto jest Twoim celem konsumenckim?”. Musisz określić, kto będzie odbiorcą komunikatów, które będziesz publikować, a które później będą mieć wpływ na decyzję zakupową. Poznaj swoich klientów, nie zapominając o swoim regionie.
Słowa kluczowe
Znając już charakterystykę swojego klienta i jego intencje, czas dopasować słowa kluczowe. Stwórz bank słów, czyli znajdź wszystkie frazy, które mogą zostać wpisane przez użytkowników do wyszukiwarki. Od ogólnych i brandowych, przez long tail, aż po semantyczne słowa kluczowe.
UX strony
Musisz zadbać również o samą stronę, która w pierwszej kolejności powinna spełniać funkcje informacyjne. Użytkownik musi z łatwością odnaleźć dane kontaktowe i przejrzeć ofertę. Nie bagatelizuj również estetyki, całość ma przykuwać oko – pamiętaj jednak, że im mniej, tym lepiej.
Google Moja Firma i Mapy Google
Działając lokalnie, nie zapomnij o stworzeniu wirtualnej wizytówki Google. Jest ona zintegrowana z zakładką map, które są jedną z najczęściej używanych aplikacji. Dzięki temu stajesz się bardziej dostępny, a informacje o Twoim biznesie są na wyciągnięcie ręki.
Media społecznościowe
Kolejnym etapem linkowania zewnętrznego jest synergia strony internetowej z potencjałem social mediów. Pozwalają one podtrzymywać obecność w sieci, komunikować się na bieżąco z odbiorcami, informować o swoich działaniach, aktualnych promocjach, ofertach i konkursach, a nawet opowiedzieć o własnej historii.
Pozycjonowanie – start!
Rozpoczynając przygodę z optymalizacją strony pod kątem SEO, najpierw skoncentruj się na pierwszej części, definiowanej jako audyty. W ten sposób pozbędziesz się wszelkich wątpliwości odnośnie do tego, czego brakuje Twojej witrynie i rozpoczniesz wszelki czynności, aby to zmienić. Gotowy na pozycjonowanie?
Archiwa
- kwiecień 2024
- marzec 2024
- luty 2024
- styczeń 2024
- grudzień 2023
- listopad 2023
- październik 2023
- wrzesień 2023
- sierpień 2023
- lipiec 2023
- czerwiec 2023
- maj 2023
- kwiecień 2023
- marzec 2023
- luty 2023
- styczeń 2023
- grudzień 2022
- listopad 2022
- październik 2022
- wrzesień 2022
- sierpień 2022
- lipiec 2022
- czerwiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- marzec 2022
- luty 2022
- styczeń 2022
- grudzień 2021
- listopad 2021
- październik 2021
- wrzesień 2021
- sierpień 2021
- czerwiec 2021
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |